Speaker
Description
Didaktika matematike je znanost, ki si prizadeva metodično priti do sistematično izpeljanih, urejenih in dokazljivih spoznanj na področju učenja in poučevanja matematike.
Izhajajoč iz številnih izsledkov nacionalnih in mednarodnih raziskav učenja in poučevanja matematike, ob upoštevanju tehnološkega napredka, razvoja izobraževalne tehnologije, se vedno znova zastavlja vprašanje, kakšen naj bo proces izobraževanja, zlasti proces izobraževanja matematike, da bo čim bolj kakovostno prispeval k razvoju matematike in posameznika.
V prvem delu prispevka obravnavamo učenje in poučevanje matematike skozi zgodovino in predstavimo teorije učenja in poučevanja (matematike). V 20. stoletju so se na osnovi teoretičnih izhodišč kognitivne in konstruktivistične teorije poučevanja in učenja uvedle pomembne novosti in zelo spremenile pouk matematike: Brunerjev model usvajanja matematičnih pojmov; taksonomije matematičnih vsebin po Gagneju; raziskovalni in problemski pouk idr. Na podlagi teh spoznanj se je sredi 20. stoletja v kurikularnih dokumentih začel pojavljati pojem matematične pismenosti kot analogija bralne pismenosti. Ena pomembnejših zahtev matematične pismenosti v 21. stoletju pa je zmožnost matematičnega modeliranja ter uporaba izobraževalne tehnologije.
V povezavi z omenjenimi poudarki razvoja pouka matematike v drugem delu prispevka predstavljamo rezultate empirične raziskave, katere cilj je bil na izbrani temi iz aritmetike raziskati (1) dosežke učencev pri osnovnem in konceptualnem, proceduralnem in problemskem znanju in (2) ali dosežki na posamezni kognitivni ravni napovedujejo dosežke na drugi kognitivni ravni. Izpostavljamo dosežke in nevralgične točke učencev pri vseh treh kognitivnih ravneh in posebej pri reševanju besedilnih matematičnih problemov (BMP). Pri kvantitativni in kvalitativni analizi dosežkov pri BMP smo se usmerili na tri faze: prevajanje besedila v matematični zapis, izvajanje postopka ter oblikovanje in utemeljevanje odgovora. Pri tem se navežemo na izsledke predhodnih raziskav, ki povezujejo bralno in matematično pismenost.