Speaker
Description
Predavanje obravnava teoretična izhodišča in didaktične smernice prenovljenega učnega načrta za matematiko v osnovni šoli, s poudarkom na postopnem oblikovanju abstraktnih matematičnih pojmov ter na vlogi reprezentacij pri razvijanju razumevanja in prenosu znanja. Temeljna izhodišča črpamo iz operativno- strukturnega pojmovanja abstraktnih matematičnih konceptov, Sfardine teorije reifikacije ter Tall in Vinnerjeve teorije konceptne slike.
Na treh vsebinskih sklopih – funkcije, cela števila in racionalna števila – so predstavljeni izzivi, ki jih imajo učenci pri prehodu od konkretnih izkušenj k formalnim definicijam, ter strategije, ki podpirajo fleksibilno prehajanje med različnimi reprezentacijami (konkretno, grafično, simbolno) in interpretacijami istega koncepta. Poseben poudarek je namenjen prepoznavanju napačnih in pomanjkljivih predstav, načrtovanju dejavnosti za njihovo odpravljanje ter uravnoteženemu razvoju konceptualnega in proceduralnega znanja.
Analizirani so tudi rezultati raziskav, ki kažejo na pogoste težave učencev in študentov pri razumevanju negativnih števil in ulomkov, kar potrjuje pomen usklajenega uvajanja matematičnih konceptov s stopnjami kognitivnega razvoja in pomen premišljene rabe modelov. Prispevek tako povezuje teoretične koncepte z empiričnimi ugotovitvami ter jih umešča v sodobne didaktične pristope, ki jih spodbuja prenovljeni učni načrt.